BIDADARIKU (ISTRIKU)


Sebuah mimpi yang harus kudapatkan (Ya moga aja)

Halus parasnya

Halus pula perasaannya

Baik langkahnya

Baik tindak tanduknya

Kau tutupi wajahmu dengan tabir

Tabir yang tak  boleh dibuka

Cuma tuk aku yang boleh

Cuma tuk aku suamimu

Kau jaga kehormatanmu

Takkan kau berikan tuk siapapun

Kepadaku kau serahkan

Kepadaku pula kau bersandar

Kau didik anak-anakku

Dengan perhatian dan keikhlasan

Kau ingatkan jika aku salah

Kau pendampingku yang setia

Kau takkan kulepaskan

Kau takkan kusia-siakan

Cuma kau bidadariku

Cuma kau kekasihku

Kau cinta pertamaku

Kau tambatan hatiku

Kau teman hidupku

Kaulah penghiburku

Ya Alloh, ya robbi

Jangan kau pisahkan aku dengannya

Dengan istriku yang kucinta

Ya Alloh, ya robbi pertemukan aku dengannya disyurga

Syurga dunia dan akhirat.

2 Tanggapan

  1. amin…

    • Amiien akh nurrahman!Jazakallah khair

Tinggalkan Balasan

